Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
In de afgelopen decennia heeft Gabriël van den Brink zich als een veelzijdige en uiterst productieve beroepsintellectueel gemanifesteerd in zowel wetenschap als publiek debat. Hij deed met name uitvoerig onderzoek naar modernisering: hoe deze is ontstaan, hoe zij in Nederland sterk versnelde en wat de gevolgen daarvan zijn voor burgers, professionals en bestuurders. Opgeleid als filosoof, maar ook thuis in archief en dataset, wist hij sociaal-culturele ontwikkelingen, zoals groeiend onbehagen in de politiek en veranderende morele sentimenten, nauwgezet in kaart te brengen. Hij ging daarvoor ook graag als een urbane socioloog de straat op. Van den Brink lezen, is meekijken onder de motorkap van de modernisering. Van den Brinks werk verdient uitvoerig aandacht en repliek. Ter gelegenheid van zijn afscheid als hoogleraar Maatschappelijke Bestuurskunde aan de Universiteit Tilburg werden 21 essays geschreven. De auteurs kijken met hun eigen expertise onder dezelfde motorkap naar het moderne onbehagen, het moderne gezag en de moderne geestkracht. Dit levert verrassende vergezichten, interessante inzichten en kritisch commentaar. Deze bundel bevat bijdragen van onder meer Job Cohen, Paul Frissen, Pieter Tops en Ad Verbrugge en is interessant voor eenieder die zich interesseert in maatschappelijke ontwikkelingen die ons allen raken: publieke organisaties en bestuur.
Philosophy and psychology of culture --- Brink, van den , Gabriel --- Netherlands
Choose an application
Choose an application
Bringing together over twenty years of research, this book gives a complete overview of independence-friendly logic. It emphasizes the game-theoretical approach to logic, according to which logical concepts such as truth and falsity are best understood via the notion of semantic games. The book pushes the paradigm of game-theoretical semantics further than the current literature by showing how mixed strategies and equilibria can be used to analyze independence-friendly formulas on finite models. The book is suitable for graduate students and advanced undergraduates who have taken a course on first-order logic. It contains a primer of the necessary background in game theory, numerous examples and full proofs.
First-order logic --- Game theory --- First-order logic. --- Game theory. --- Logic, Modern --- Logic, Symbolic and mathematical --- Games, Theory of --- Theory of games --- Mathematical models --- Mathematics --- Mathematical Sciences --- General and Others
Choose an application
Choose an application
De werken die ik mocht opvolgen gedurende mijn stageperiode betreffen een pand dat vastgesteld is in het inventaris van onroerend erfgoed. Gedurende deze werkzaamheden betrapte ik mezelf erop vaak stil te staan bij het begrip ‘onroerend erfgoed’. Het is dan ook niet toevallig dat na een eerste onderdeel waarin de werken uitvoerig worden besproken, een literatuurstudie volgt. Via deze literatuurstudie gaan we op zoek naar hoe Oostende is omgegaan met haar patrimonium. Onderzoek wijst uit dat Oostende weliswaar onder invloed van maatschappelijke ontwikkelingen onzorgvuldig met haar erfgoed omgesprongen is. Kritiek hierop blijft niet uit en de dagelijkse actualiteit toont aan dat een gedegen erfgoedbeleid nog heel wat ontwikkelingskansen kent. Verder wijst uit dat het facadisme hieraan gekoppeld kan worden.
Choose an application
Dit eindwerk gaat over de integratie van kassa hardware in een applicatie genaamd SalesPoint. SalesPoint is een kassa systeem ontwikkeld door CCV. De software voor dit kassa systeem is geoptimaliseerd voor gebruik op voor tablets en mobiele telefoons, en is beschikbaar voor zowel iOS- en Android. Van externe bedrijven krijgt CCV all-in-one kassasystemen die ingebouwde kassa hardware bevatten. Het doel van onze stage was het integreren van die hardware in SalesPoint. Ons eindwerk gaat over het verloop van deze opdracht, de fasen die we doorlopen hebben om dit tot een succes te brengen. Betreffende de iOS-app was de opdracht om een ingebouwde magnetische streep lezer en barcode scanner te integreren. Voor de Androidapplicatie was de opdracht een 2e scherm te gaan integreren en een tablet/landscape versie te ontwikkelen. Voor de integratie van de hardware in de iOS-app werd de applicatie uitgebreid met een medewerkers beheer module. De magnetische streep lezer kan worden gebruikt om kaarten aan medewerkers te koppelen. Met die kaart kan een medewerker dan inloggen en autoriseren op het systeem. De barcode scanner werd als optie voorzien met dezelfde functionaliteiten als de huidige gebruikte bluetooth scanners. Het toestel waarvan de hardware afkomstig is heet PayPoint en is ontwikkeld door het bedrijf Elo. De integratie werd met uitgevoerd met behulp van de bijgeleverde SDK in Objective-C. In de Android-app kan nu gebruik gemaakt worden van een 2e scherm. Dit scherm dient als klantgericht scherm. Het moet andere informatie tonen dan op het kassier scherm. Hiervoor hebben we een aantal schermen ontwikkeld om landscape en tablet oriëntaties te gaan ondersteunen. Op de tabletversie van SalesPoint hebben we een bepaald scherm ook omgevormd om 2 schermen naast elkaar te vertonen. Het toestel die dit klanten scherm bevat is de PAX E800. Het aansturen van het 2e scherm werd uitgevoerd door gebruikt te maken van een Android toepassing in Java.
Choose an application
Voor onze bachelorproef werken we samen met Ligand. Zij merkten op dat jongeren nog weinig inzichten hebben als het om conflicthantering en emotieregulatie gaat. Ze kunnen met andere woorden vaak hun gevoelens niet goed benoemen, waardoor frustraties leiden tot conflicten. Het is dus noodzakelijk om een werkboek te maken waarmee jongeren gestimuleerd worden om met hun conflicten aan de slag te gaan. Hierbij willen we benadrukken dat conflicten wel bij het leven horen, maar het is de kunst om er op een constructieve manier mee om te gaan. Daarom willen we jongeren via een herstelgerichte en verbindende visie een werkboek aanreiken die hen daarbij kan helpen. Aan de hand van een verhaal reiken we de jongeren methodieken en oefeningen aan, zodat zij conflicten constructief leren aanpakken. Daarnaast bieden we leerkrachten een instructieboek aan, waar we instructies en aanbevelingen geven om de oefeningen in de klas uit te voeren. Onze centrale onderzoeksvraag is: ‘Hoe kunnen we jongeren uit de 1ste graad secundair onderwijs de nodige tools en inzichten aanreiken om op een constructieve manier met conflicten om te gaan, gebaseerd op de herstelgerichte en verbindende principes?’. We splitsen deze op in deelonderzoeksvragen zodat we een ruime variatie aan theorie verkrijgen die we kunnen gebruiken bij de uitwerking van ons werkboek. We vertrekken vanuit twee doelstellingen. Enerzijds willen we op zoek gaan naar hoe we de theorie over conflicthantering creatief, didactisch en methodisch kunnen vertalen zodat jongeren deze begrijpen. Anderzijds willen we onze eigen kennis rond de kaders en methodieken van herstelgericht en verbindend werken verbreden. Naast onze uitgebreide literatuurstudie, namen we drie interviews af om onze antwoorden te vergelijken met de praktijk. De geïnterviewden deelden het herstelgerichte en verbindende kader en gaven aan dat de verbindende basishouding nodig is om methodieken aan te reiken aan leerlingen. Door de herstelgerichte en verbindende visie te ontleden, werd onze theoretische kennis aangevuld. Woorden zoals behoeften, feiten, emoties, weerstand en verantwoordelijkheid worden zowel in onze literatuurstudie als in ons kwalitatief onderzoek aangekaart. Daarnaast vonden we antwoorden op onze deelonderzoeksvragen. Ten eerste legden we de focus op de jongere en diens leeftijdsfase. Er zijn verschillende aandachtspunten waarmee we rekening moeten houden. Eerst en vooral zijn jongeren in de prepuberteit vaak onzeker. De neuropsychologische ontwikkeling is nog niet afgerond, waardoor emoties nog onvoldoende beheerst worden. Dit kan zorgen voor frustraties en onzekerheid bij jongeren. Daarnaast moet de spreekvorm van de jongere gelijk zijn aan de leeftijdsfase van die jongere. Je moet zowel op een volwassen manier spreken tegen de jongere, als aandacht blijven hebben voor het vermijden van te moeilijke woorden. Hun aandachtspanne is ten slotte ook lager. Ten tweede focusten we ons op het aanbieden van tools en inzichten. De vijf herstelvragen bieden daarbij de basis om een conflict aan te pakken. Ook emoties en behoeften moeten besproken worden. Dit werd op een interactieve manier in ons werkboek verwerkt. Als laatste bespraken we ook wat conflicten zijn. We wilden inzicht krijgen in wat de aanleiding kan zijn van conflicten die spelen bij jongeren. Deze antwoorden vonden we door in gesprek te gaan met professionals uit het werkveld.
Choose an application
Op 21 september 2012 vonden in het centrum van de Haren ongeregeldheden plaats. Zo'n 3000 tot 5000 jongeren verzamelden zich daar om een inmiddels afgelast feestje te komen vieren: Project X in Haren. De impact is groot. Iets wat begon als een 'feestje' eindigt met gewonden, een totale schade van tegen de miljoen euro, plunderingen, geweld tegen politie en een forse deuk in het veiligheidsgevoel van de inwoners van de gemeente. Hoe heeft dit zo uit de hand kunnen lopen? Hoe heeft de situatie in Haren zich kunnen ontwikkelen van een Facebook-evenement tot een menigte van relschoppers? Belangrijker nog: welke lessen kunnen we hieruit leren? Project X in Haren richt zich op de maatschappelijke facetten achter de rellen in Haren. Het boek neemt hierbij onder andere de volgende onderwerpen onder de loep: de film Project X, tendensen binnen de huidige jeugdcultuur, de beleving van de rellen door bewoners van Haren en de belevingsverschillen tussen jongeren en volwassenen. Het boek sluit af met een reflectie op de belangrijkste bevindingen en een reeks aanbevelingen om toekomstige rellen te voorkomen. Gabriël van den Brink is hoogleraar maatschappelijke bestuurskunde aan de Universiteit van Tilburg en lector aan de Politieacademie.
Choose an application
psychiatry --- skull [skeleton component] --- faces [animal components] --- heads [representations] --- Art styles --- masks [costume] --- Iconography --- portraits --- outsider art --- psychology --- Homo sapiens [species] --- hoofd --- Art --- anatomy --- schedels --- anatomie --- History of civilization --- psychologie --- Catalogues d'expositions --- Tentoonstellingscatalogi --- Head --- Exhibitions. --- Museum Dr. Guislain (Ghent) --- profane iconografie --- menselijk gelaat --- C5 --- sociaal beleid --- fysionomie (x) --- beeldvorming --- C6 --- wetenschap --- #KVHB:Hoofd --- Thema's in de kunst ; het hoofd --- Kunst en psychiatrie --- Tentoonstellingscatalogi ; Gent ; Museum Dr. Guislain --- 7.041 --- (069) --- Psychiatrie: geschiedenis (geschiedenis van de psychiatrie) --- Kunst --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Iconografie ; de mens, portretten --- (Musea. Collecties) --- Exhibitions --- skulls [skeleton components] --- faces [human components] --- human figures [visual works] --- anatomie (niet medisch)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|